Werkwijze StudentChef
Veel mensen die ons inschakelen doen dit voor de eerste keer en vragen zich af hoe een diner tot stand komt. We leggen u dit graag uit.
Eerste contact
Wanneer u contact met ons heeft gezocht streven wij ernaar om dezelfde dag nog te reageren. Op basis van een telefoongesprek, mailwisseling of contactformulier maken wij voor u vrijblijvend en kosteloos een offerte, welke wij u via de e-mail toesturen. De offertemail bevat een link waarmee u eenvoudig, digitaal, de offerte kunt goedkeuren of afkeuren. Na goedkeuring van de offerte ontvangt u per mail een bevestiging met daarin het verzoek tot aanbetaling. Pas na het voldoen van de aanbetaling is uw diner definitief. Een offerte afkeuren kan ook. Wanneer u toch besluit niet van onze diensten gebruik te maken of wanneer u het niet eens bent met de inhoud van de offerte. Mail, bel of app ons gerust, dan passen we de offerte aan. We streven natuurlijk naar uw goedkeuring.
Huisbezoek niet nodig
Wij kunnen een offerte maken zonder dat wij bij u thuis hoeven te komen. Wel kan het zo zijn dat we u van tevoren vragen om wat foto’s of een video op te sturen van de keuken en de locatie waar het diner zal plaatsvinden. Zo maken we een offerte op maat en komen we op de dag van uw evenement niet voor verrassingen te staan.
Opdracht
Wanneer u besluit de offerte goed te keuren en ons de aanbetaling verstuurd is de opdracht definitief. Wij hebben van u o.a. het kookadres, factuuradres, tijdstip van aanvang, eventuele menukeuze, informatie over uw keuken en uw telefoonnummer al uitgevraagd en zullen volgens de daarvoor geldende richtlijnen vertrouwelijk met deze gegevens omgaan. De gegevens worden gedeeld met onze collega’s die uiteindelijk uw diner gaan verzorgen. Niet alleen het eten, maar ook uw gegevens zijn bij ons in goede handen. Onze dienstverlening kent algemene voorwaarden die u eenvoudig kunt downloaden via onze contact pagina. Wijzigingen in het aantal diner gasten kunnen nog tot circa 7 dagen voor het diner worden doorgegeven, omdat wij daarna definitief starten met de organisatie, het doen van bestellingen en inkopen. Om de kwaliteit en prijzen van onze dienstverlening te kunnen borgen zijn de algemene voorwaarden van toepassing op al onze diensten en gelden vanaf het moment van aanbetalen voor uw diner, catering of event.
Enkele dagen voor het diner
Uiterlijk de dag voordat het diner plaatsvindt ontvangt u van ons een mail waarin we onze teamleden die uw diner komen verzorgen aan u voorstellen. Dat is met name bedoeld voor u en onze gastheer/gastvrouw die op locatie onze dienst zo goed als mogelijk voor u gaat managen. Wij vermelden hierin ook het tijdstip waarop u onze collega(s) kunt verwachten.
De dag van het diner
Afhankelijk van de omvang van het diner arriveert onze gastheer/gastvrouw (en eventuele bediening) ongeveer drie tot één uur voor aanvang van de eerste gang bij u thuis. Na een korte introductie en kennismaking is onze eerste prioriteit het koel wegleggen van de spullen die wij meebrengen. Wanneer u zelf de tafelopmaak, het servies, bestek en glazen regelt gaan wij er vanuit dat dit klaar staat bij onze aankomst. Neemt u deze spullen bij ons af, dan dekken wij de tafel in nadat alle spullen zijn uitgeladen en de koelproducten in een koelkast/ vriezer of koelkrat zijn opgeborgen.
Het diner zelf begint op het afgesproken tijdstip of wanneer al uw gasten binnen zijn. We stemmen dit graag op dat moment nog even duidelijk met u af. Vanaf dat het diner begint wijkt onze werkwijze in principe niet af van een diner in een restaurant, met uitzondering van het feit dat het diner plaatsvindt op een door u gekozen locatie. Onze collega’s staan tot uw dienst en een praatje met de chef, gastheer/gastvrouw of bedieningsleden kunt u altijd gerust maken. Meekijken in de keuken is geen probleem maar richt uw aandacht vooral op uw gasten, dat zal de focus van onze collega’s natuurlijk ook zijn.
Na het diner wordt uw keuken opgeruimd en schoon gemaakt, worden vaak nog recepten uitgewisseld met geïnteresseerden die zich in de keuken melden. Wij proberen uw keuken altijd achter te laten zoals wij die hebben aangetroffen. Wij laden vervolgens onze spullen weer in, vragen u de keuken nog even te controleren en zullen dan vertrekken.
Enkele dagen na het diner
Ontvangt u van ons per mail de factuur van het diner, met het verzoek deze binnen 7 dagen te voldoen. De eventuele aanbetaling hebben wij dan al verwerkt. De mail bevat een betaallink zodat u eenvoudig het restant bedrag kunt overboeken.