Veelgestelde vragen
In de afgelopen jaren hebben we heel wat vragen beantwoord. We hebben de meest gestelde vragen voor u op een rij gezet. Staat het antwoord op uw vraag er niet tussen? Schroom niet om contact op te nemen.
Wij hebben verschillende koks en gaan bij een zieke kok altijd op zoek naar een andere kok.
Mocht dit niet lukken voor de afgesproken datum, dan verplaatsen we het diner naar een andere datum. We proberen u hier uiteraard zo vroeg en tijdig als mogelijk over te informeren en in mee te nemen.
We streven er naar om een kok uit de buurt te sturen, maar soms komt het voor dat er op dezelfde dag meerdere partijen in één regio staan. Dan moeten we een kok inzetten die wat verder weg komt. Voor u heeft dit overigens geen prijsconsequenties.
Al onze koks zijn opgeleid, hebben de benodigde papieren en ervaring in een restaurantkeuken. Daarbij heeft een aantal gewerkt in sterrenrestaurants. We hanteren een strenge kwaliteitsnorm waar al onze koks zich aan moeten houden. Zeker ook qua hygiëne.
Ons StudentChef concept bestaat naast ervaren professionals ook uit studenten, mensen in opleiding. Wij bieden een ruime hoeveelheid training, begeleiding en opleiding momenten en staan garant voor de kwaliteit van onze collega’s. Wij verzorgen uw diner of event dan ook altijd op basis van de eisen en inhoud die we met elkaar overeenkomen. Onze studenten of horeca professionals in opleiding werken mee in onze voorbereiding keukens, zijn betrokken bij de inkoop en de totstandkoming van onze gerechten en/of werken mee op locatie.
Ja. Op de factuur wordt BTW uitgesplitst in 9% en 21% BTW.
Ja en nee. Bij u thuis heeft een kok niet de mogelijkheden om voor iedereen wat anders te koken. Daarom moeten we vooraf ook weten wat u als groep wilt eten. Maar uiteraard kunnen we rekening houden met het feit dat mensen bijvoorbeeld geen vis lusten, vegetarisch zijn of vanwege geloofsovertuiging bepaalde ingrediënten niet mogen eten. Voor hen maken we dan graag wat anders gebaseerd op de gerechten van de andere gasten.
Ze mogen uiteraard mee eten met de volwassenen. We kunnen voor hen halve porties maken of een speciaal kindermenu.
Nee. In principe zit er geen maximum tijd aan het diner. Dat is ook het fijne aan een diner op de door u gekozen locatie. U kunt zo lang als u wilt tafelen. In de basis kunnen wij onze dienstverlening (een gemiddeld diner) binnen 3 uur verzorgen. Zo zijn we snel en efficiënt in het voorbereiden van uw diner op locatie en beginnen we met opruimen zodra de laatste gang op tafel is gepresenteerd. We proberen op locatie al zo veel als mogelijk van onze eigen spullen tussendoor schoon te maken en in te ruimen zodat we na het diner snel weer weg kunnen en de verdere invulling van de avond volledig aan u over kunnen laten. Zodra alles schoon is, zullen wij vertrekken en kunt u nog rustig blijven zitten met uw gasten. Indien wij tafelopmaak, servies, bestek en glazen verzorgen nemen wij die uiteraard na afloop van het diner direct mee.
Nee. Afhankelijk van de complexiteit van het diner, neemt hij een keukenhulp of bedieningslid mee. Meestal is dit vanaf ongeveer 7 à 8 personen.
Ja. U stelt uw pannen beschikbaar maar in de basis proberen wij ook het e.e.a. mee te nemen. We maken indien nodig gebruik van al uw keukenapparatuur. Uw pannen en keukenapparatuur passen immers het best bij uw kookplaat en/of oven. In de basis voorziet StudentChef alleen in goed eten en lekkere dranken. Mocht u gebruik maken van ons ontzorgpakket dan verzorgen wij wel het servies, het bestek en de glazen.
Zeker niet. Daarom rekenen we in sommige gevallen ook af per geopende fles. Uw gasten kunnen dan een ronde overslaan of een kleinere hoeveelheid nemen. Of een glaasje extra natuurlijk. Mocht u een arrangement bestellen voor een X aantal personen, dan gaan wij er wel vanuit we die arrangementen op de avond zelf volledig mogen schenken natuurlijk.
Onze collega drankspecialisten of sommeliers (in opleiding) vertellen u graag over de prachtige wijnen en bieren waar wij mee werken. Laat u dus vooral verrassen door ons prachtige assortiment dranken.
Jazeker. Onze chefs en gastheren/gastvrouwen zijn gewend dat er wordt meegekeken, dat ze op de foto worden gezet en dat hen recepten worden ontfutseld. En dat is precies waarom ze het thuis koken zo leuk vinden.
Ja. U kunt ter plaatse nog even met ons overleggen welk schema wordt aangehouden. Wanneer u tussen twee gangen door bijvoorbeeld de kinderen op bed wilt brengen, is dit geen enkel probleem. Ook gebeurd het dikwijls dat er speeches worden gehouden tussen de gerechten door. Geef dit vooraf even bij ons aan, zodat we ook daar rekening mee kunnen houden. Wij proberen onze dienstverlening gemiddeld in 3 uur af te ronden. We belasten daarom ook meerkosten door op de factuur indien onze collega’s langer op locatie moeten blijven door activiteiten of onderbrekingen tussen de gerechten door.
Jazeker. Wanneer u dit vooraf kenbaar maakt houden we daar rekening mee.
Ja. We hebben in dat geval alleen mailcontact. Desnoods parkeren we de auto even om de hoek of komen we wat eerder zodat alles klaar staat. Geef aan ons door wat precies de situatie is en wat uw verwachtingen zijn.
Eigenlijk kunnen we al prima uit de voeten als er een fornuis en een oven is. We redden ons in studentenkamers, vakantiehuisjes en flats. Geef vooraf wel goed door welke middelen wij op locatie tot onze beschikking hebben. We vinden het ook fijn om te vernemen of uw locatie met een trap of lift te bereiken is of dat u bijvoorbeeld een grindpad of verharde weg heeft naar de locatie toe. Dit alles zorgt er voor dat wij onze dienstverlening zo optimaal als mogelijk kunnen uitvoeren.
Dat hangt af van de aantallen. Bij een tafeldiner en walking dinner is 10 wel het minimum. Een proeverij of thuisdiner kunnen we wel voor minder mensen maken. Afhankelijk van het aantal, kan het zijn dat we een kleine toeslag moeten rekenen. Dit om de uren van de kok te compenseren. Vraag dus altijd een offerte wanneer het om minder deelnemers gaat dan het aangegeven minimum.